Е лектрификацията е водещият приоритет за повечето автомобилни производители, показва ново стратегическо проучване на Reuters, които планират да инвестират сериозно в нови продукти и технологии.
Мнозинството от автомобилните производители – 62% – виждат електрификацията като неотложен приоритет, според Auto Strategic Insights на Reuters за 2024 г., в който са анкетирани 542 респонденти по целия свят.
Продажбите на електрически автомобили в Европа са нараснали с 30% до 328 376 през първите два месеца на 2025 г., според Dataforce, възстановявайки се от спада от 1,3% през 2024 г. Увеличението в САЩ е от 14% до 102 188, според данните на Automotive News Data Center.
Производствената ефективност е на второ място сред приоритети с 40%, следвана от софтуерно дефинираните стратегии за превозни средства с 38%. Цели 53% от анкетираните автомобилни производители виждат електромобилите като своя най-добра инвестиция през следващите две години.
Извън електрификацията, другите водещи инвестиционни области са нови продуктови иновации (44%) и нови бизнес модели (42%). Въпреки че трансформацията към електрическа мобилност представлява „значителна възможност“ за индустрията, „пътят към електрифицирано бъдеще далеч не е лесен“, като разходите, политиката и стабилността на веригата за доставки са всички ключови съображения, се добавя в доклада.
Повече от три четвърти (76%) са съгласни, че рентабилността на EV остава предизвикателство за производителите, а 71% са изразили съмнение относно бъдещия растеж на продажбите на EV. Няколко автомобилни производители разводняват плановете си, особено в Съединените щати, тъй като продажбите на EV са засегнати от променящите се политики за стимули. Те също се забавят от опасенията на потребителите относно недостатъчната зарядна инфраструктура, безпокойството за пробега и разходите за смяна на батерията.
Автомобилните производители предпочитат частично преминаване към EV, като почти половината (49%) от анкетираните посочват това, следвани от 47%, които казват, че тяхната компания ще направи цялото си портфолио само с електричество. Автомобилните производители също преследват различни времеви графици за електрификация, като 23% очакват трансформацията им да приключи до 2030 г., а 24% казват, че ще бъде завършена до 2040 г. или по-късно.